MĚSÍČNÍK O UMĚNÍ, ARCHITEKTUŘE, DESIGNU A STAROŽITNOSTECH

přihlášení

2013 duben

Byl to jen sochař?

  • Datum / 08. 04. 2013
  • Autor / Wollner Jan
  • Rubrika / recenze

Hugo Demartini v Národní galerii / Výrazným prvkem retrospektivy Huga Demartiniho ve Veletržním paláci Národní galerie – stejně jako Karla Malicha na Pražském hradě – se stala především architektonická instalace, jejímž autorem je v obou případech Federico Díaz. Jeho jméno přitom nefiguruje pouze v kolonce architekt výstavy, ale zároveň je uvedeno i jako součást autorského či kurátorského týmu. Čím je tento hierarchický vzestup motivován? Ideálně by užší spolupráce mezi architektem a kurátory měla vést k hlubšímu vystižení základních interpretačních tezí, které by nebyly pouze teoreticky formulovány, ale zároveň zpřítomněny v režimu výstavní instalace. U Demartiniho retrospektivy ovšem jakýkoli pokus o interpretaci fatálně chybí a posílená pozice architekta výstavy neslouží k ničemu jinému, než aby tuto absenci efektně zamaskovala. Výstava se totiž opírá o nulový výzkum a vyprázdněný obsah překrývá působivou instalací.



Uzavřený článek / Přihlašte se




Vážený uživateli, přístup k tomuto článku je umožněn
pouze předplatitelům časopisu Art+Antiques.
Přihlašovací údaje jsou zasílány společně s předplatitelskou ARTcard.