MĚSÍČNÍK O UMĚNÍ, ARCHITEKTUŘE, DESIGNU A STAROŽITNOSTECH

přihlášení

2019 červen

Faleš, která nikomu neublíží

„Umělé kožešiny a umělá kůže, které svého času působily lacině a byly známkou špatného vkusu, získaly nový status a popularitu díky prosperujícím trendům veganství, ekologie a ochrany zvířat. V tomto smyslu Fauxthenticity označuje výsledky snahy zahalit něco falešného závějem domnělé pravdivosti.“ Je možná faux pas hned v úvodu recenze vytrhnout z kontextu kurátorského textu pasáž, která jediná se alespoň trochu snaží navést diváka ke čtení celé výstavy, a tu svévolně využít k manipulaci s jejím výkladem. Tedy předjímat význam, který se zdá být politickým, ne-li dokonce angažovaným. Ona falešnost totiž ze samotného kurátorského projektu příliš nevyčnívá, je ukryta někde na pozadí. Nabízející se umělecké ilustrace dobového tématu hledání pravdy se zde naštěstí neodehrávají. Ti diváci, kteří sem přeci jen zabloudí a nalákáni anotací (což je samo o sobě zbožným přáním, tedy něčím, co s pravdou, respektive skutečností moc nesouvisí) se budou chtít dovzdělat o mediálních a jiných manipulacích, se nedozvědí nic. Tedy pokud neprokouknou, že se zde manipuluje především s nimi.



Uzavřený článek / Přihlašte se




Vážený uživateli, přístup k tomuto článku je umožněn
pouze předplatitelům časopisu Art+Antiques.
Přihlašovací údaje jsou zasílány společně s předplatitelskou ARTcard.