MĚSÍČNÍK O UMĚNÍ, ARCHITEKTUŘE, DESIGNU A STAROŽITNOSTECH

přihlášení

2014 listopad

Jako můry za světlem

  • Datum / 06. 11. 2014
  • Autor / Ledvina Josef
  • Rubrika / staveniště

Praha – Stejně jako loňský premiérový ročník přilákal i letošní festival světla Signal do ulic hlavního města davy. Organizátoři uvádějí, že jej za čtyři říjnové dny jeho konání navštívilo rekordních 350 tisíc lidí. A stejně jako loni bylo v jeho průběhu možno spatřit působivé technologické exhibice, spektakulární světelné show a strhující videomappingové projekce i subtilnější realizace stojící přinejmenším jednou nohou v prostoru současného umění (ačkoli ty první jednoznačně dominovaly a těch druhých bylo méně než loni).

 

Do prvé kategorie patřila například videomappingová projekce (kombinovaná s dalšími světelnými a zvukovými efekty) nazvaná Evoluce na fasádě kostela svaté Ludmily na náměstí Míru od barcelonského studia Onionlab. To před tím realizovalo své projekty pro společnosti Ikea, Sony, Ericsson a řadu dalších. Podobného ražení byly i projekce na Paláci Kinských nebo na Městské knihovně. Spektakulárnější umělecké výstupy nebyly nikdy cizí Davidu Černému (autor růžového tanku či Entropy). Na Signalu se představil s premiéru nadživotního chromově lesklého Speedermana.

Do kategorie druhé pak spadá například Richard Loskot, v současnosti jeden z finalistů Ceny Jindřicha Chalupeckého, který vystavil na Ovocném trhu světelnou instalaci založenou na rozkladu barevného spektra pomocí rotujících skleněných hranolů.