MĚSÍČNÍK O UMĚNÍ, ARCHITEKTUŘE, DESIGNU A STAROŽITNOSTECH

přihlášení

2014 květen

Jízda metrem

  • Datum / 07. 05. 2014
  • Autor / Wollner Jan
  • Rubrika / dílo měsíce

Klíčovou roli při rozvoji progresivních uměleckých forem 60. let hrálo promýšlení nové pozice umění v kontextu vědecko-technické revoluce a informační společnosti. Příkladem může být koncept „Lineárního muzea“, který vypracovali už v roce 1960 německý vizionářský architekt Wolfgang Döring a francouzský všestranný umělec Yves Klein. Představovali si dlouhý tunel, jímž měla projíždět auta, jejichž pasažéři by nevystupovali, ale konstantní rychlostí pokračovali v jízdě a právě během jízdy dynamicky vnímali umělecká díla rozmístěná v lineárním muzeu. Obdobným způsobem uvažoval československý vizionář Václav Cigler, když o pár let později zhotovil model „Audiovizuálního prostoru v prostředí dálnice“. Zdá se, že radikalita umění 60. let nespočívala v přijetí nových forem, ale ve vytváření specifických podmínek pro jejich vnímání.



Uzavřený článek / Přihlašte se




Vážený uživateli, přístup k tomuto článku je umožněn
pouze předplatitelům časopisu Art+Antiques.
Přihlašovací údaje jsou zasílány společně s předplatitelskou ARTcard.