MĚSÍČNÍK O UMĚNÍ, ARCHITEKTUŘE, DESIGNU A STAROŽITNOSTECH

přihlášení

2019 říjen

Odkaz předchozích generací a práce lidských rukou

Výstavy i další akce pořádané před třemi lety k jubileu narození Karla IV. byly většinou velmi úspěšné. Největší a nejúspěšnější byla výstava Národní galerie ve Valdštejnské jízdárně. Měla opravdu evropské parametry nejen proto, že byla koncipována mezinárodně a reprízována v Norimberku, ale také proto, že byla výsledkem dlouholetého a důkladného vědeckého zájmu hlavního kurátora Jiřího Fajta. Jakkoli se to v dnešní době může zdát trochu divné, kvalitní výstava bez stejně kvalitního vědeckého základu prostě nevznikne. Šestisté výročí smrti Karlova syna, českého a římského krále Václava IV. Lucemburského, slibovalo podobný úspěch, a vzbudilo proto očekávání kulturní i odborné veřejnosti. Výstava inzerovaná jako jedna z hlavních událostí roku 2019 na Pražském hradě zůstává však bohužel hluboko nejen pod očekáváním, ale i pod standardními kvalitativními měřítky uměleckohistorické výstavy v přední metropolitní instituci. Nebýt propagace, slušelo by se výstavu spíše přejít zdvořilým mlčením.



Uzavřený článek / Přihlašte se




Vážený uživateli, přístup k tomuto článku je umožněn
pouze předplatitelům časopisu Art+Antiques.
Přihlašovací údaje jsou zasílány společně s předplatitelskou ARTcard.