MĚSÍČNÍK O UMĚNÍ, ARCHITEKTUŘE, DESIGNU A STAROŽITNOSTECH

přihlášení

2019 červenec - srpen

Utápět se ve vlastních pochybách

Pokud bych si měl vybrat k Benátskému bienále jeden ilustrační obrázek, asi by to byla fotografie Evy a Adele. Dvojice holohlavých, nápadně nalíčených a identických performerek, které již dvacet let nechybějí na žádné důležité vernisáži, se na ní usmívá před dílem Christopha Büchela – vrakem lodi, na které se nedaleko libyjského pobřeží utopilo 800 migrantů. Přestože obrázek vzbudil, tak jako vystavení lodi samotné, vlnu internetové nevole, spíše než jednoduchým spektáklem, selfie-spotem a fetišem je dílo i chování návštěvníků určitým symptomem strachu, ale také současné impotence výtvarného světa, jakýchsi narcisistických pochyb, které ve výstavním textu nepřímo zmiňuje i sám kurátor letošní bienálové přehlídky, Američan žijící v Londýně Ralph Ruggof.



Uzavřený článek / Přihlašte se




Vážený uživateli, přístup k tomuto článku je umožněn
pouze předplatitelům časopisu Art+Antiques.
Přihlašovací údaje jsou zasílány společně s předplatitelskou ARTcard.